wtorek, 30 sierpnia 2016

Jak powstaje wyciek. Anatomia wycieku. Część 1

Witam wszystkich

Tym samym rozpoczynam nowy dział na swoim blogu pt. Jak powstają wycieki . Chciałbym pokazać co wpływa na to, żeby powstał wyciek, jak wygląda to z bliska i  udowodnić, że  przyczyną  99 % wycieków to  błąd człowieka.

Na pierwszy ogień idzie kształtka PP. Pochodzi z domu, gdzie wycieki miały miejsce hurtem, był to 4 lub 5 wyciek z rzędu. Dodam, że uszczelniacz nie zadziałał i konieczne było inwazyjne wykrycie, wykucie i naprawienie wycieku.

Właściciel domu, właściciel firmy budowlanej, zareklamował te wadliwe kształtki PP, nie otrzymał jednak żadnej sensownej odpowiedzi, co powoduje te uporczywe wycieki wody.

Dodam, że wycieki miały miejsce na instalacji wody ciepłej.


O pomoc w rozwiązaniu tej zagadki zwróciłem się do mojego kolegi Damiana, instalatora z wieloletnim doświadczeniem.

Na początek przekroiłem trójnik, pooglądałem, zrobiłem zdjęcia i posłałem do Damiana.

Oto jaką wiadomość zwrotną otrzymałem :


Siemanko o panie ja tu widzę grubszą aferę.Na początek to bardzo mi się nie podoba przekrój a konkretnie to sam  zgrzew!!! Widać na nim dosyć wyraźnie "linie" która powstała prawdopodobnie przez to iż prace  instalacyjne były prowadzone poniżej temperatury 5 st C dzieje się to zaraz po wyjęciu rury ze zgrzewarki przygrzany materiał po prostu za szybko stygnie.Prawidłowo wykonany zgrzew po przecięciu ma postać monolitu tworzy jedną całość bez jakichkolwiek "kresek":-)
Pęknięcie ??? wg  mnie kolanko było na ciepłej wodzie a tu działają ogromne siły-dokładnie to chodzi mi o rozszerzalność cieplną , w wypadku rur polipropylenowych każdy metr wydłuża się przeszło 2 mm  na zimnej .Wyobraź sobie sytuacje iż z jednej strony jest załóżmy tròjniczek ładnie oblany betonem a po drugiej stronie nieszczęsne kolano też usztywnione, no a teraz puścmy cwu cyklicznie parę ładnych razy  i nieszczęście gwarantowane.Przyglądając się pęknięciu to powstało w miejscu gdzie ścianka kształtki jest najcieńsza  ewidentnie uszkodzenie mechaniczne powstałe w wyniku błędów w sztuce.

Napiszę tak. To moim zdaniem bardzo trafna ekspertyza, pobiła na wszystkich frontach pisma sprzedawcy tychże kształtek i odpowiedz producenta. Co znaczy praktyka Drogi Damianie !
Szacunek.

Podsumowując, przyczyną ogromnych problemów mieszkańców feralnego budynku jest to, że w czasie montażu instalacji, chłopaki na nagrzali w pomieszczeniach, lub wybrali na montaż wyjątkowo zimny dzień ... Niby nic a niszczy to ludziom teraz życie.

Komentarz do zdjęć jest chyba zbędny

Zapraszam na moje strony

lokalizacja wycieków wody - wyciek.pl

osuszanie budynków i mieszkań po zalaniach - osusz.to

naprawa kotłów na paliwo stałe - uszczelniacze.net

Pozdrawiam









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz