czwartek, 7 kwietnia 2016

Mosiężna przedłużka ... sami zobaczcie

Witam

Tym razem chciałem opisać wyciek jaki znalazłem w obiekcie użyteczności publicznej. Dodam, że obiekt jeszcze nie był nawet oddany do użytku, a już piętro niżej sufity były mokre ... zdarza się.

Zrobiłem próbę ciśnieniową, spadek ciśnienia na instalacji zimnej wody. Metoda badawcza jaką użyłem to gaz znacznikowy. Na wynik badania musiałem chwilę poczekać, ale nie było czasu ani możliwości na demolowanie łazienki, w końcu otwarcie obiektu miało nastąpić nazajutrz !

Mieliśmy szczęście, okazało się, że kapała woda z połączenia gwintowanego mosiężnej przedłużki.

Po wykręceniu przedłużki okazało się, że została ona uszczelniona nitką uszczelniającą i wkręcona tylko na 1 skok gwintu. Jak widać, to nie wystarczyło, żeby połączenie było szczelne. Wystarczy, żeby kapała 1 kropla na 10 - 20 sekund- sufit w pomieszczeniu piętro niżej został zalany

Zapraszam na moje strony internetowe

Lokalizacja wycieków wody - WYCIEK.PL

Osuszanie ścian, przestrzeni pod posadzką, wylewek - OSUSZ.TO

Chemiczna naprawa kotłów CO na paliwo stałe - USZCZELNIACZE.NET

Widoczna kropa wody na kołnierzy kształtki PP, woda kapie z połączenia gwintowanego

Oczywiście, musiała być próba ciśnieniowa

Jeszcze jedno ujęcie, kapiącej wody

Wykręcona mosiężna przedłużka, gwint uszczelniony nitką, wkręcona była tylko o 1 skok gwintu.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz