wtorek, 21 czerwca 2016

Wyciek wody - oczywiście środek łazienki

Witam

Wyciek z instalacji CWU. Niby prosta sprawa, dość duży wyciek wody, więc na pewno dałoby się to znaleźć kamerą termowizyjną. Właściciele mieli bardzo dokładą dokumentację zdjeciową instalacji.
Obraz wycieku na kamerze termowizyjnej nie pozostawiał wątpliwości, ciepła plama  na powierzchni podłogi, ale po przeglądnięciu zdjęć cyfrowych z etapu budowy domu zauważyłem, że dokładnie w tym miejscu jest mijanka rurek i jedna z nich idzie dużo wyżej niż pozostałe. TO jest właśnie urok badania kamerą termowizyjną - niby prosto, a pomylić się jest łatwo i szybko.

Nie napisałem jeszcze jednego, Właściciele mieli tylko 3 płytki zapasowe i nie było mowy o błędzie wskazania miejsca wycieku.

Doszedłem do wniosku, że puszcze gaz znacznikowy, zobaczymy co będzie. Było. Jeżeli miałbym tylko gaz znacznikowy wskazałbym to samo miejsce to kamerą termowizyjną.

Na spokojnie poszedłem o zestaw do kucia do auta i zrobiłem dziurę w podłodze potwierdzającą moje wcześniejsze wskazania
Zbliżenie miejsca uszkodzenia instalacji

Dziura w posadzce

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz