niedziela, 6 marca 2016

Instalacja wodociągowa. Placówka medyczna.

Witam

Tym razem opisze lokalizaję wycieku wody z zewnętrznej sieci wodociagowej pomiędzy budynkami na terenie szpitala. Na przyłączach wody poszczególnych budynków nie było ( i pewnie nie ma do dziś ) podliczników wody, co znacznie urpościłoby poszukiwania przecieku wody, a tak do zbadania była cała instalacja i wszystkie budynki. Podzieliłem badanie na dwa dni. Pierwszy dzień to sprawdzenie czy woda nie wycieka w budynkach, drugi na sieć zewnętrzną. 
Pierwszego dnia zlokalizowałem kilka silnie przeciekających spłuczek w toaletach i  innych tego podpobnych kwiatków nabijających puste kubiki wody, kótre finalnie wyglądają jak ponad normatywne zużycie czyli wyciek.
Drugi dzień to zbadanie sieci zewnętrznej. Postawiłem na najprostszą metodę, nasłuch mikrofonem gruntowym.

Lokalizowanie wycieku zajęło mi około 3 godzin, Od początku pewien sukcesu to taki nie byłem. Niby wszystko się zgadza, ale to tylko nasłuch, czyli do momentu odkopowania rury nic nie wiadomo.
Nie to co gaz znacznikowy, jak jest na powierzchni to na pewno jest wyciek.

Miejsce wycieku wody. Pomiedzy dwoma budynkami pod drogą pojazdową. W elipsie widoczne zagłębienie Drogą dwa razy w tygodniu przejeżdza smieciarka. 
Widok panelu Hydroluxa. Wzrastające natężenie wycieku sugeruje miejsce, gdzie ma miejsce wyciek wody.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz