niedziela, 16 października 2022

Wyciek wody Katowice

 Witam wszystkich


Dziś o wycieku wody z Katowicach. Nieszczelność instalacji miała miejsce na rurze wody zimnej.

Budynek jest bardzo charakterystyczny. Wzdłuż jednej ze ścian zewnętrznych, na całej długości budynku przebiega kanał techniczny, gdzie znajdują się instalacje grzewcza oraz wodne. W części przebiega też kanalizacja. Ogólnie rozwiązanie bardzo dobre, szczególnie w strefie szkód górniczych, jednak przy lokalizacji wycieku było to dla mnie ogromne utrudnienie. 

Lokalizację wykonałem dwoma metodami badawczymi : gazem znacznikowym oraz nasłuchem geofonem. 


Tak to wyglądało jak odkułem kanał techniczny w celu finalnej weryfikacji miejsca nieszczelności. 

Wyciek był głęboko pod kabiną prysznicową 



Prace zostały wstrzymane na 4 dni. Kolejny etap należało rozpoczynać z rana , a nie w południe.

Konieczne było odkucie otworu w kabinie prysznicowej.


Lokalizacja gazem znacznikowym

Odkucie kanału technicznego



Inspekcja TV wewnątrz kanału

Miejsce wycieku wewnątrz kanału





Wskazuje miejsce, gdzie zlokalizowany był wyciek






Miejsce wycieku wody




Naprawa instalacji. Niestety mogę pokazać tylko tyle. 
Instalacja została naprawiona przez otwór wykuty w kabinie prysznicowej.
Jest to moim zdaniem najwyższy poziom naprawy hydraulicznej jaki widziałem.
Szacun dla Tomka, mojego kolegi i współpracownika.

















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz