piątek, 31 grudnia 2021

Rury w systemie Genova ( NIBCO) - wyciek w domu u mojego kolegi.

 Witam wszystkich


Wyciek z instalacji zimnej wody, rury w systemie Genova. Nieszczelność znaleziona gazem znacznikowym.

  Jeżeli o systemie klejonym można mówić wiele złego, to moim zdaniem jak na czasy, kiedy był popularny ( 15 - 20 lat temu) to był całkiem niezły. Instalacje z rur PEX, jeżeli ktoś miał wtedy zaciskarkę, z przebiegiem 20 lat to w wielu przypadkach jest już kompletne pruchno. Sypie się to tak samo jak Genova. 

Swoją drogą ciekawe jakby wyglądała 20 letnia instalacja z rur PEX zatopiona w litym betonie ? 

Na żywotność instalacji pod kątem jest usterkowości wyciekowej wpływ  miał i ma przede wszystkim instalator. Topienie cienkich plastikowych rurek - właśnie system Genova z litym betonie to było moim zdaniem czyste szaleństwo. Instalacja pracuje i pęka w najsłabszym miejscu. Podobnie było w przypadku, który opiszę poniżej. Plastikowe rury bez otuliny zarzucone silną zaprawą betonową - pęknięcie na gwincie w miejscu, gdzie rura Genovy łączyła się z kolanem instalacyjnym baterii prysznica. Ta cześć instalacji była metalowa i została bardzo silnie przykręcona do ściany ( 2 duże dyble) - nie miała więc prawa się poruszyć. 

Ciekawostka  na dziś.  Wszyscy moi sąsiedzi mieli już wycieki  w swoich domach. To chyba jakieś fatum wisi nad moją okolicą. Tym razem byłem u mojego kolegi, 


Newralgiczne połączenie plastikowej rury i stalowej konstrukcji  kolan instalacyjnych baterii prysznicowej


Miejsce zbrodni



Wyciąłem kolano instalacyjne.


Prowizoryczna naprawa


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz