niedziela, 14 marca 2021

Nowy odkurzacz centralny - bardzo słaby ciąg powietrza

 Witam wszystkich


Temat odkurzaczy centralnych to zawsze coś innego niż wycieki wody.  Jak tylko znajdę chwilę czasu, zawsze chętnie podejmuję się diagnostyki instalacji centralnych odkurzaczy.

Tym razem zadzwonił do mnie mój kolega instalator, prosił o pomoc, ponieważ w domu, gdzie wykonywał przeróbki, założył kilka dni wcześniej odkurzacz centralny w garażu ( zamówił i zamontował urządzenie)  i pomimo, że sprzęt jest najsilniejszy w swojej klasie to nie chciało działać. 

Przyjechałem, sprawdziłem ciąg ssawny był, ale rzeczywiście bardzo słaby. Zrobiłem inspekcje kamerą TV

1. Znalazłem jedno moim zdaniem nieszczelne połączenie rur 




Tak niewielka nieszczelność nie mogła spowodować tak silnego ubytku ciągu odkurzacza.


Włożyłem kamerę od strony odkurzacza w garażu.

No i proszę co zobaczyłem :




W jednej z odnóg odkurzacza, niedaleko, bo wciąż w garażu zobaczyłem kabel elektryczny w rurze. 
Od razu wiedziałem, o co chodzi. Tak robi się przy montażu gniazd odkurzacza, a w garażu nie było żadnego gniazda, żeby podłączyć wąż do odkurzania !

Na  tym zdjęciu dokładnie widać gniazdo odkurzacza, którego nie było na ścianie.


Płytkarze nie zrobili otworu w ścianie i zapłytkowali  wszystko, równo jak leciało. Gniazdo było bardzo blisko odkurzacza w garażu i fakt, że było otwarte powodowało spadek mocy ssawnej całej maszyny.

Pozdrowienia


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz