niedziela, 17 maja 2020

Precyzyjna lokalizacja wycieku wody gazem znacznikowym NH 5

Witam wszystkich

Lokalizacją wycieków gazem znacznikowym zajmuję się do 2011 r. Jak pierwszy na Górnym Śląsku zacząłem wykrywać wycieki za pomocą detekcji wodoru. Do dziś mam ponad 1500 potwierdzonych lokalizacji wycieków wody, w przeważającej większości wykrytych za pomocą gazu znacznika.
Więcej o mojej pracy i o mnie - https://wyciek.pl/o-mnie/

W 2011 r. odbyłem 5 dniowe szkolenie z lokalizacji instalacji gazem znacznikowym . Spotkanie szkoleniowe miało miejsce w Baunach ( siedziba firmy SEBA KMT). Miałem i mam nadal sprzęt z SEBY KMT. Była to podstawa mojej wiedzy, swoisty fundament, na którym przez lata pracy budowałem i buduję swój sukces zawodowy. - https://wyciek.pl/portfolio-item/gaz-znacznikowy/

 Dziś sam prowadzę szkolenia, przekazuję innym swoją wiedzę między innymi z tematu lokalizacji wycieków gazem znacznikowym.

Gaz znacznikowy to nie cudowna metoda badawcza, ma potężny błąd pomiarowy, ale póki co nie wymyślili nic lepszego. Bardzo dużo zależy od interpretacji miejsca, czasu i koncentracji gazu znacznika

Metodą gazu znacznika można lokalizować wycieki wewnątrz budynków.


Dla jasności dodam, że wyciek w przypadku powyższym wcale nie był w miejscu, gdzie wychodził gaz. Nieszczelność była dwa pomieszczenia dalej w garażu.

Wykonuję także badania szczelności gazem znacznikowym na instalacjach podziemnych - wodociągowych. Wycieki te mają zupełnie inną specyfikę, dlatego metody lokalizacji też są różne.
Badanie gazem znacznikowym stosuje się wszędzie tam, gdzie metody nasłuchowe i korelacją zawiodły.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz