sobota, 25 stycznia 2020

Pękające, rozwarstwione rury PEX - wyciek z instalacji CWU

Witam wszystkich

Ciekawy przepadek wycieku. Instalacja  CWU, z działającą cyrkulacją wody - czyli temperatura w rurach powinna być stała i nie było tu mowy o szokach termicznych dla rur, jeżeli po okresie wyziębienia zaczęła płynąć gorąca woda.  Nie potrafię określić temperatury wody w instalacji (pewnie była jak wszędzie czyli około 45 st C, bo inaczej zwrócił bym to na uwagę). Nie wydaje mi się prawdopodobne, że widoczne na zdjęciach rury przyjęły kiedyś na siebie wrzątek, jest to wynik normalnego użytkowania przez ostatnie 12 lat.  W teorii wytrzymałość rury PEX obliczana jest na około 50 lat, te wytrzymały pięć razy mniej...

Zapraszam do odwiedzenia mojej firmowej strony internetowej - WYCIEK.Pl

Przedstawiony przeze mnie przypadek pękania rury PEX miał miejsce w budynku jednorodzinnym. Jak się dowiedziałem nie jest to pierwszy wyciek spowodowany przez pękające rury warstwowe, jeden był już wcześniej i kosztował życie łazienki. Tym razem to ja miałem precyzyjnie wskazać miejsce nieszczelności . No i pokazałem. W kuchni za szafkami, w ścianie. Cała woda z nieszczelności wpływała do peszla i wychodziła 5 metrów dalej czyli niemalże pod drzwiami łazienki. Praktycznie nowa łazienka, wykończona kilka tygodniu temu - była przez chwilę w poważnym niebezpieczeństwie. Wizja ponownego kucia była bliższa niż kiedykolwiek wcześniej. Okazało się jednak, że wyciek był wredny i nie było go w łazience tylko w kuchni.

Wykonujemy także usługi osuszania budynków, mieszkań i piwnic po zalaniach - zapraszam do mojej strony OSUSZ.TO


Wyciek znalazłem w kuchni,  w ścianie za szafkami


Woda wyciekała z pęknięcia widocznego na łuku rury

Dodaj napis

Tak wygląda przekrój rury PEX. Wyraźnie widać warstwy rury. Pełne rozwarstwienie.




A tu niespodzianka. Po przeciwnej stronie, czyli od strony ściany, niewidocznej po odkuciu płytek  - taka oto ciekawostka była.










3 komentarze:

  1. Witam, metrix swego czasu produkował rury pex które pękały nagminnie, remontowałem dom w którym trzeba było wykuc wszystkie posadzki z ogrzewaniem podłogowym z tą rura, rura miała defekty wszedzie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry. Może dwa razy spotkałem się z takim przypadkiem, że rury pękały po długości dosłownie wszędzie. To był wyrok śmierci dla tych instalacji. Ogólnie uważam, ze jeżeli PEX z metrixa był zgięty kilka razy i źle traktowany to po 10 -12 lat pęknie. Pozdrowienia i dziękuje za komentarz

      Usuń