sobota, 6 kwietnia 2019

Jak na miedziane rury działają detergenty do mycia podłóg ?

Witam wszystkich.

Wszyscy pewnie mają świadomość, że detergenty używane do czyszczenia domu to bardzo agresywne środki chemiczne. Używanie rękawiczek to dla gospodyń domowych normalna sprawa, ale jak dzieje się w przypadku, kiedy detergenty mają kontakt z miedzianymi rurami. Spotkałem się w już kilka razy w uszkodzeniami instalacji wykonanej z miedzi spowodowanymi właśnie długotrwałym kontaktem z min. środkami do mycia podłóg.
Chciałem pokazać, jak wygląda miedziana rura, pod podłogą od 12 lat, na moje oko od kilku lat traktowana detergentami używanymi do mycia podłóg w naszych domach ( nie były to środki przemysłowe ! ) . 

Jak środki myjące dostały się pod posadzkę ? Nad miedzianymi rurami była kratka odpływowa  z mosiężnym kolankiem, które łączyło się z plastikową rurą fi 40. Mosiężne kolano przestało praktycznie istnieć i wszystko spływało wprost na miedzianą instalację - efekt proszę spojrzeć na zdjęcia poniżej.

Zapraszam na moje strony internetowe :

wykrywanie wycieków wody z instalacji - WYCIEK.PL

osuszanie budynków oraz mieszkań po zalaniach - OSUSZ.TO

naprawa cieknących kotłów na paliwo stałe - USZCZELNIACZE.NET

Widoczna uszkodzona powierzchnia rury

Strzałka zaznaczyłem miejsce wycieku wody z instalacji

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz