niedziela, 3 lutego 2019

Zbieg okoliczności. Uszkodzone mijanki rur PP

Witam wszystkich.

Zapraszam na moją stronę  wyciek.pl 


Tematy z zeszłego tygodnia ( przełom stycznia i lutego 2019 r. )

1. Wyciek w budynku jednorodzinnym, ciepła woda ( CWU). Kamera termowizyjna nic nie pokazała, wyciek wykryłem gazem znacznikowym. Przyczyną wycieku wody było uszkodzenie mijanki rur PP. Na powierzchni rury widoczne jest uszkodzenie, pęknięcie w formie białej linii na powierzchni kształtki.
Klasycznie ciepłą woda mija zimną. Na pierwszym planie biała rura ogrzewania podłogowego.
W elipsie pęknięcie. Czy jest to wada fabryczna - chyba tak, choć ta cześć kształtki jest najbardziej narażona na uszkodzenia - w tym miejscu kończy się strefa zgrzewania. 


Pękniecie kształtki z bliska. Bardzo do powstania wycieku przyczynił się moim zdaniem także instalator, ponieważ cały duży fragment instalacji po drugiej stronie mijanki był zalany w litym betonie, dopiero instalacja w części widocznej na zdjęciu była w otulinie. Dodam, że instalacja jest zrobiona bez cyrkulacji, kocioł dwufunkcyjny bez zasobnika.


2. Temat, bardzo podobny , także uszkodzona mijanka. Budynek jednorodzinny oddalony 70 km od przypadku w punkcie nr 1. Wyciek na ciepłej wodzie CWU, kamera termowizyjna pokazała zupełnie inne miejsce, finalnie wyciek znaleziony gazem znacznikowym. Wyciek był pod posadzką , pod brodzikiem prysznica. 

 Mijanka rur PP, taka sama jak na zdjęciach powyżej. Jest to jednak moim zdaniem uszkodzenia fabryczne rury. Kształtka ma 8 lat



Jak widać brodzik musiał zostać wystrzelony na orbitę.  Odkucie jest odpowiednio większe, ponieważ przygotowałem temat pod hydraulika. 
Pochwalić się muszę, że znalazłem ten wyciek i odkułem w 2,45 h. czyli całkiem nieźle - miałem trochę szczęścia !

Pozdrowienia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz