środa, 25 maja 2016

Wyciek wody na odcinku licznik zawór główny w budynku. Rura PE

Witam

Wyciek miał miejsce na rurze PE pomiędzy studzienką wodomierzową a zaworem głównym w budynku. Według wskazań licznika straty na miesiac wynosił 15 m3 wody czyli 0,5 m3 na dobę.

Wyciek trochę za mały na nasłuch, więc badania zrobiłem gazem znacznikowym. Dzień, w którym robiłem badanie , całkiem ciepły z delikatnym chłodnym wietrzykiem, idealny do prac na zewnątrz. Łopatę zawsze mam w aucie, kilof pożyczyłem od ekipy drogowców pracujących nieopadal i zadziałałem. W sumie to nie miałem w planach naprawy, ale  odkopałem rurę i naprawiłem uszkodzenie. Okazało sie, że pod rura była pęknięta. Naprawiłem, ubrudziłem się przy tym ziemią i bagnem jak młody dzik.
Najwięcej przyjemności to w sumie dało mi odtwarzanie ogrodu to stanu przed naprawą. Wyszło chyba nieźle, daje zdjęcia do porównania przed i po.
Stan pierwotny

Wykop
W wykopie widoczna rura i kałuża wody - właśnie tam było uszkodzenie.


Stan po wykonaniu naprawy i odtworzeniu ogrodu.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz