poniedziałek, 22 lutego 2016

Wyciek hala sprzedaży.

Wyciek miał miejsce w hali sprzedaży, która kiedyś była salonem samochodowym. Instalacja CO pamięta jeszcze czasy salonu samochodowego, czyli dobre ma 15 jesli nie więcej wykonana jest z miedzi.

Byłem już miesiąc wczesniej zobaczyć ten wyciek wody z CO. Właściciel zauważył spadki ciśnienia na monometrze kotła gazowego. Pomimo bardzo dokładnego badania kamerą termowizyjnego, nie byłem w stanie wskazać miejsca wycieku wody.

Postanowilem wyciek przeczekać. Zainstalowałem w kotłowni swoją maszynerię i doradziłem właścicielowi, żeby poczekać. Dodam, że  sugerowałem wykonanie badania gazem znacznikowym, jednak nie doczekałem się decyzji,

Minął miesiąc, aż pewnego dnia wyciek stał sie tak duży, że woda z instalacji wyciekała w ciągu kilku minut do zera. Był to najlepszy moment, żeby przystapić do lokalizacji wycieku.

Wyciek był tak potężny, że kocioł ledwo wygrzał wodę w instalacji. Widać na na zdjęciu termowizyjnym jak wielki jest defekt termiczny na powierzchni podłogi.

Ze wstępnym znalezieniem wycieku nie było problemu, defekt się pojawił i to był bez dwóch zdań wielki ślad termiczny na powierzchni podłogi.

Po kilku chwilach woda pojawiła się na powierzchni płytek pomiedzy oknem a regałami wystawowymi.

Następnego dnia byli hydraulicy, odkuli i naprawili nieszczelność.

Na zdjęciu, w zaznaczeniu, widoczna jest kałuża wody, wypłynęła spod posadzki\  

zdjecie termowizyjne wycieku wody

Inne ujecie wody wypływającej spod posadzki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz