wtorek, 1 marca 2016

Genova Sytem - wyciek instalacji ciepłej wody.

Witam

Tym razem chciałem opisać wyciek wody z instalacji CWU wykonanej w sytemie rur GENOVA.  Wycieki z Genovy to niestety bardzo częste zajwisko. Jest jednak jeden plus tego systemu, zwykle łatwo jest taki wyciek znaleźć i dokładnie zlokalizować.

Wyciek wody, który chciałem opisać miał miejsce w mieszkaniu na 7 piętrze bloku z wielkiej płyty. Zalewane było mieszkanie na 5 piętrze, te z  6 pozostawało nietknięte przez wode.

Próbę ciśnieniową wykonał syn właściciela odpowiednio przeze mnie poinstruowany przez telefon. Nie byłem do końca pewien, czy wyciek jest w tym mieszkaniu i z jakiej instalacji pochodzi.

Krzysiek, próby nigdy wczesniej nie robił, ale poradził sobie bardzo dobrze. Instalacja zostałą właściwie zdiagnozowana.

Po wejściu do łazienki, od razu usłyszałem pewien rodzaj szumu, który charakterystyczny jest tylko dla wycieków. Krzysiek myslał, ze to spłuczka, albo coś innego. Nie podłączyłem nawet gazu znacznikowego. Porozglądłem, się posłuchałem ścian i poszedłem do auta po zestaw do kucia.
Wyciek musiał być przy szachcie wentylacyjnym, na ścianie przy piecu gazowym ( stary model Junkersa - ikona lat 90 XX wieku ).

Nie pomyliłem się. Rurka z Genovy rozszczepiła się przy kolanku. Klasyczny przykład wycieku z Genovy.

Ściana pod oryginalnem JUNKERSEM. Wyciek miał miejsce w szachcie wentylacyjnym budynku.

Rura Genova, Pociągnąłem i została mi w rękach

Resztki instalacji w szachcie wentylacyjnym

Jeszcze jedno ujecie uszkodzonej rury Genova, Rura się zerwała.

Zbliżenie uszkodzenia , wycieku z instalacji CWU. Rura pękła przy kolanku

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz