środa, 2 marca 2016

Bardzo ciekawe ( cieknące) podłączenie wody do spłuczki podtynkowej

Witam

Zapraszam wszystkich do odwiedzenia moich stron :

www.wyciek.pl - WYCIEK.PL - wykrywanie wycieków wody
www.osusz.to  - OSUSZ.TO - osuszanie mieszkań i budynków po zalaniach
uszczelniacze.net - USZCZELNIACZE.NET - uszczelniacze do kotłów CO

Chciałem opisać bardzo ciekawy przypadek wycieku z zasilania spłuczki podtynkowe. Wycieki przy spłuczkach podtynkowych to nieczęsty temat. Hydraulicy się starają, ponieważ wiedzą, że nie ma dojścia do rur, a naprawa to tak naprawdę zdemolowanie całej zabudowy.

Tym razem było inaczej. Chłopaki się nie postarały. Nie chciało się. Rura PP z zimną wodą została wyciągnięta przez hydraulików dość nisko, ale w miejscy, gdzie miała być spłuczka podtynkowa. Instalatorzy, wzięli wiec gumowy wężyk w oplocie, założyli zaworek na rurze PP i podłączyli wodę do spłuczki podtynkowej za pomocą wężyka. Mistrzowska robota.

Pech chciał, że prawdopodobnie uszczelka na  wężyku została przecięta przez krawędź gwintu zewnętrznego przyłącza spłuczki. Wyciek był solidny, piwnice pod mieszkaniem, zostały zalane.

Jak wykryłem ten wyciek. Na ucho. Słyszałem kapanie, głuche stukanie kropli wody. Od razy wiedziałem, że coś będzie nie tak ze spłuczką. Wiertłem piórkowym zrobiłem dziurę w obudowie spłuczki, użyłem kamery inspekcyjnej, żeby sprawdzić, co dzieje się pomiędzy spłuczką a ścianą, a tam ścieka woda ...


Zdjęcie spłuczki podtynkowej, za którą miał miejsce wyciek wody.


Poniżej link do filmu pokazującego wyciek. W 11 i 23 sekundzie filmu widoczna jest woda spływająca pod gwincie przyłącza. Ten wstrętny dźwięk w tle to, trzeszczenie wysięgnika kamery inspekcyjnej.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz