czwartek, 26 grudnia 2019

Przeciek wody z instalacji CWU + naprawa + osuszanie budynku

Witam wszystkich

Zalany budynek jednorodzinny. Historia tego wycieku jest dość długa. Instalator obwiniał kanalizację. Być może słusznie. Fragment podłogi w łazience został odkuty, prawdopodobna przyczyna usunięta. Jednak po kilku miesiącach zawilgocenie ścian powróciło.

Zrobiłem próby ciśnieniowe instalacji wodnych - więcej o próba ciśnieniowych na mojej stronie WYCIEK.PL - wykazały spadek ciśnienia na wodzie ciepłej.

Od razu wiedziałem jaki będzie plan działania.

Użyłem gazu znacznikowego ( więcej informacji o lokalizacji gazem na mojej stronie WYCIEK.PL ) - bardzo szybko zlokalizowałem miejsce nieszczelności. bardzo pomogły mi w tym zdjęcia instalacji wykonane przed zrobieniem wylewek. Nie musiałem poświęcać masy czasu na wykrycie przebiegu instalacji pod posadzką.

Parkiet został usunięty przez profesjonalną firmę.

Posadzka we wskazanym miejscu odkuta, a moje wskazania zweryfikowane - TRAFIONE DOKŁADNIE W CEL

Instalacja została naprawiona

Mogłem przystąpić do osuszania - zapraszam na moją stronę OSUSZ.TO

Szerzej o całym procesie osuszania na moim nowym blogu - OSUSZ.TO realizacje

Lokalizacja wycieku gazem znacznikowym
Odkuta posadzka we wskazanym wcześniej przeze mnie miejscu

Wyciek miał miejsce na tym kolanie instalacji. Na pierwszy rzut oka wszystko jest OK. Nic bardziej mylnego

Zdjęcie wyświetlacza tabletu ze zdjęciami instalacji

Przyczyną wycieku było pęknięcie rury, a raczej zgrzanie pękniętej rury

Uszkodzona kształtka instalacji

Na zewnątrz widać tylko niewielką ryskę na powierzchni rury

Osuszanie zalanej strony podposadzkowej.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz