piątek, 12 lipca 2019

Trudny do znalezienia wyciek z instalacji CWU Wykrywanie wycieków wody tel. 731 925 925 wyciek.pl

Witam wszystkich

Wykrywanie wycieków wody Katowice tel. 731 925 925 www.wyciek.pl

Dziś o bardzo trudnym do znalezienia wycieku wody z instalacji CWU. Wypływ wody z instalacji był na tyle duży, że kręcił się wodomierz. Bojler był zagrzany więc wyciek nie powinien był zająć mi więcej niż 30 minut. Dom, piętrowy dość rozległy, cztery łazienki, instalacja  długa i z rozgałęzieniami. Rzeczywiście badanie termowizyjne zajęło mi te 30 minut, ale w tym czasie określiłem tylko pomieszczenie, gdzie jest wyciek wody. I tylko tyle. Aha i jeszcze jedno. Nie wiadomo było jak przebiega instalacja. Jak się później okazało, wszystkie rury były podparte na kamieniach na płycie stropu, pod rurami była pustka nad instalacją cienka warstwa styropianu i wylewka. Na rurach miedzianych nie było otulin. Wszystkie podejścia przez wylewkę do góry z poziomu pustki pod posadzką były szczelnie i misternie oblane bardzo silną zaprawą. Tego wszystkie dowiedziałem się dopiero później. 

Próba gazem zeżarła mi 1/3 butli gazu ( 8 litrowa butla) i nie pokazała praktycznie nic. Trochę gazu tu, trochę tam - nic specjalnego.

No  i wziąłem się za kucie posadzek w celu poszukiwania instalacji i zaginionego gazu znacznika. To było wyzwanie, wszystkie rury pozalewane w zaprawie cementowej. Zero otulin i miedź. To był cud, że nic nie uszkodziłem.

Wyciek znalazłem w kominie. Pion z wodą p. hydraulik poprowadziłem w kominie wentylacyjnym. Wszystko zalane przeciwpancernym betonem, pod rurami pustka - woda i gaz rozchodziły się pod posadzką bez przeszkód, nie pozostawiając śladu termicznego , ani znacznika na powierzchni podłogi.

Cudowny wyciek wody. Nieszczelność była na miedzianym kolanie 90 st.


Zapraszam do odwiedzenia mojej strony WYCIEK.PL, gdzie prezentuje więcej sprzętu oraz metod badawczych do lokalizacji wycieków wody

Zainteresowanych temat osuszania kieruję do swojej strony OSUSZ.TO, gdzie prezentuję usługi osuszania zalanych budynków i mieszkań.


Uszkodzenie miedzianego kolana

Pion wodny poprowadzony został w kominie wentylacyjnym
nic


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz