sobota, 25 czerwca 2016

Pęknięta rura PEX. Prawdopodobna wada fabryczna materiału.

Witam

Tym razem pęknieta rura PEX. Nie był to łatwy do znalezienia wyciek, ale jak widać poradziłem sobie. Największym problemem był dla mnie ciągła otulina nałożona na rury PEX i dwie warstwy folii budowlanej nad instalacjami ( ta nadgorliść budwlańców ! ). Wyciek miał miejsce na instalacji ciepłej wody, badanie termowizyjne zawiodło, bo jak się później okazało nie miało prawa pokazać miejsca wycieku. Uszkodzeni rury miało miejsce w otulinie i woda musiała przepłynąć, najmniej, około metra, żeby się z niej wydostać. Zapodałem gaz znacznikowy. Zawęziłem obszar poszukiwań do około 1 m2. Z jednej strony to mało ( patrząc na powierzchnię podłogi  całego domu), z drugiej bardzo duży obszar. Po próbie gaze wiedziałem, że wyciek jest w otulinie. Za długo z tym pracuję, żeby nie wychwycić tych dyskretnych, ale jakże ważnych sygnałów. MIałem dwie opcje, albo kuć na chybił trafił, przeciąć otulinę i tak szukać wycieku, albo włączyć geofon,

Poszedłem po geofon. NIe lubie takich badań, ale cóż. Jak widać udało mi się odszukać miejsce wycieku, pomyliłem się o około 10 cm.

Kontrolna dziura w posadzce. Trafiłem czy nie trafilem ?


Badanie nasłuchowe.

Pęknięcie rury PEX

Tak wyglądało pęknięcie na rurze, jeszcze pod posadzką

Wnętrze uszkodzonej rury PEX

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz