środa, 23 marca 2016

Wykrywanie wycieków z CO Katowice tel. 731 925 925 Wyciek z ogrzewania podłogowego. Termowizja zawiodła, gaz jest nie do pobicia.

Witam

Lokalizacja wycieków z instalacji centralnego ogrzewania tel. 731 925 925 wyciek.pl

Chciałem opisać wykrycie w wycieku z ogrzewania podłogowego. Jednorodzinny budynek mieszkalny, częściowo podpiwniczony. Oczywiście wyciek miał miejsca, tam gdzie nie było piwnic.

Uszkodzenie widoczne na rurze PEX wydae się być niewielkie, ale wyciek był potężny. Rura jak dostawała ciepłej wody, rozszerzała się i wyciek był spotęgowany,

Najdziwniejsze było to, że wyciek pomimo swojej siły nie był wykrywalny dla kamery termowizyjnej. Wcześniej była moja konkurencja, ale nic nie podziałali.  Ja także nie mogłem jednoznacznie wskazać miejsca wycieku. Brak defektów termicznych. Zero wskazań, nic.
Szybka decyzja i po 10 minutach miałem podpięty gaz znacznikowy do uszkodzonej pętli ogrzewania podłogowego. Całe badanie gazem trwało około 3 minut i wyciek SIĘ ZNALAZŁ.

Proszę spojrzeć na zdjęcia. Na jednym jest widoczna dziura w betonowej wylewce, prawie dokładnie pod uszkodzeniem, to tam spływała cała woda, dlatego nie było defektu termicznego, bardzo dobrze widocznego na kamerach termowizyjnych. Cała woda spływała pod płytę wylewki.

Zapraszam na moje strony internetowe

termowizja Śląsk - TERMEO.PL

lokalizacja wycieków wody - WYCIEK.PL

osuszanie budynków i mieszkań po zalaniach - OSUSZ.TO

Fragment rury PEX z widocznym uszkodzeniem. Rysa ma około 5 mm szerokości.

Wyciek miała miejsca na rurze zasilajacej instalację ogrzewania podłogowego.

W elipsie widoczne jest uszkodzenie ruy. Strzałka pokazyje dziurę w posadzce, gdzie spływała woda. Beton w okolicy wycieku nie jest nawet wilgotny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz