sobota, 25 lipca 2015

Uszczelniacz nie zadziałał więc znalazłem ten wyciek

Wyciek z instalacji CO. Instalacja zalana uszczelniaczem Multiseal 30 E. Wyciek został zatrzymany na około dwa tygodnie. Ponownie zalany uszczelniaczem, historia się jednak powtórzyła. Po około 10 dniach uszczelnienie przestało działać.

Wyciek znalazłem gazem znacznikowym, był zbyt mały żeby znaleźć do kamerą termowizyjną (nawet nie próbowałem)


Próba ciśnieniowa po kolejnym uszczelnieniu, potwierdziła, że instalacja wciąż nie jest szczelna

Butle z gazem podpięte do instalacji


Odkułem większą dziurę w posadzce, poruszałem rurami i proszę - wyciek na zamówienie. Rura nie została wepchnięta do końca kształtki pod wpływem ciśnienia i temperatury wysuwała się. Z powodu dużego ruchu rury wyciek nie mogł zostać zalepiony uszczelniaczem

Spadek ciśnienia zarejestrowany został na instalacji zasilania.

Miejsce, gdzie zlokalizowałę wyciek. Trójnik na instalacji. Ciekawostkę jest to, że w pierwszej fazie  badania był obecny, później gazu nie było, wyciek się zasklepił. Otworzył dopiero po tym jak poruszłem rurami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz