niedziela, 14 czerwca 2020

Pękające rury PEX - czyli walka z wiatrakami

Witam wszystkich

Niestety problem pękających samoistnie rur PEX dotyka wiele budynków.  Jest wiele obiektów, gdzie przyjeżdżamy co pół roku, czasem rok i powód awarii jest taki sam. Znowu pękła rura. Oczywiście zawsze w innym miejscu, zawsze nowe poszukiwanie  i nowe straty.


Przedstawiony przeze mnie wyciek to drugi z rzędu, ale jak zobaczycie Państwo instalator się nie postarał. Pod posadzką znajdują się skręcane kształtki trójniki i kolana. Takie łączenie przy słabej jakości rur jakie zastosował aż prosi się o kłopoty. Niestety instalacja zaczyna się sypać.

Często pytacie mnie Państwo, Panie Maćku, czy uszczelniacz pomoże na takie uszkodzenia ( takie czyli pękające wzdłużnie rury PEX) - odpowiedz : NIE NIE POMOŻE. Trzeba to zlokalizować , rozkuć i wymienić.


Już po rozkuciu. Widoczny napływ gwałtowny wypływ wody  zinstalacji

No, nasi tu byli. Skręcane trójniki to lepsza oznaka fachowości niż "małpki" poukrywane pod rurami, pod wylewką.

Jest i pęknięcie rury


Wyciek wody znaleziony gazem znacznikowym. 

Więcej o technice lokalizacji gazem znacznikiem https://wyciek.pl/portfolio-item/gaz-znacznikowy/

Jak zwykle precyzyjnie i w punkt

Więcej o mnie i mojej pracy https://wyciek.pl/o-mnie/




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz